🎉 Ξεκινήσαμε το νέο μας WordPress plug-in! Κατεβάστε τώρα

Διεθνές SEO: 8 συμβουλές για διασυνοριακή βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης

Έχετε πλέον μεταφράσει τον ιστότοπό σας και αναρωτιέστε: Πώς μπορώ να βελτιώσω τη θέση SEO του πρόσφατα μεταφρασμένου ιστότοπού μου στο εξωτερικό; Το SEO γίνεται πολύ πιο περίπλοκο αν έχετε πολλούς ιστότοπους σε διαφορετικές γλώσσες. Σε αυτό το άρθρο, παρέχουμε ορισμένες συμβουλές για το SEO πολύγλωσσων ιστότοπων.

Διεθνές SEO για πολύγλωσσους ιστότοπους: τι είναι διαφορετικό;

Με το μονογλωσσικό SEO, πρέπει να καταλάβετε τι θέλει ο πελάτης και να βεβαιωθείτε ότι οι πιθανοί πελάτες θα βρουν τον ιστότοπό σας γι' αυτό. Το πολύγλωσσο SEO κάνει το βήμα παραπάνω: πρέπει να τα κάνετε όλα σε μια ξένη γλώσσα! Αυτό σημαίνει πρόσθετη προσπάθεια, αλλά και πρόσθετα οφέλη: επεκτείνετε την εμβέλειά σας σε τεράστιο βαθμό μέσω του πολύγλωσσου SEO. Ωστόσο, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω σημεία για να διασφαλίσετε ότι το διεθνές SEO σας λειτουργεί σωστά. Εάν το κάνετε, το διεθνές SEO μπορεί να είναι ένας ισχυρός τρόπος για να αυξήσετε την online παρουσία σας σε άλλες χώρες. Σε σύγκριση με τη διεθνή διαφήμιση με τις διαφημίσεις Google Ads, το διεθνές SEO μπορεί να είναι ένας πιο βιώσιμος τρόπος για να βλέπουν τον ιστότοπό σας άνθρωποι σε άλλες χώρες, καθώς δεν χρειάζεται να πληρώνετε συνεχώς χρήματα για να βλέπουν τον ιστότοπό σας.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για το πολύγλωσσο SEO:

1. Ερευνήστε το διεθνές κοινό-στόχο σας: διεθνής έρευνα λέξεων-κλειδιών

Ένα από τα πρώτα βήματα για το πολύγλωσσο SEO, είναι να ερευνήσετε το μελλοντικό σας κοινό-στόχο. Το SEO ταιριάζει με τις ανάγκες των μελλοντικών πελατών, οπότε πρέπει να γνωρίζετε τι θέλουν οι ξένοι πελάτες σας. Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα κατάστημα αθλητικών ειδών, το οποίο επεκτείνετε στη Γερμανία. Το SEO του ολλανδικού ιστότοπού σας αφορά κυρίως το χόκεϊ. Το γερμανικό σας κοινό-στόχος είναι απλά απολύτως τρελό για το ποδόσφαιρο. Τότε είναι λογικό να εστιάσετε τον γερμανικό ιστότοπό σας λίγο περισσότερο όσον αφορά το SEO σε λέξεις-κλειδιά γύρω από το ποδόσφαιρο. Κάθε ομάδα-στόχος είναι διαφορετική. Μάθετε τι θέλει η ομάδα-στόχος σας και χτίστε τον μεταφρασμένο ιστότοπό σας γύρω από αυτό.

Επομένως, βεβαιωθείτε ότι τα κείμενά σας είναι καλογραμμένα. Συνιστάται να έχετε έναν φυσικό ομιλητή (κάποιον του οποίου η μητρική γλώσσα είναι η γλώσσα που χρησιμοποιείτε) να ελέγξει τα κείμενά σας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι ο ιστότοπός σας έχει μεταφραστεί σωστά και περιέχει τις σωστές λέξεις-κλειδιά. Ένας φυσικός ομιλητής συχνά γνωρίζει επίσης ποιες λέξεις-κλειδιά είναι οι καταλληλότερες για τον ιστότοπό σας.

Άλλη μια συμβουλή: μην ξεχνάτε να μεταφράζετε τα URLS, τους μετα-τίτλους και τις περιγραφές των εικόνων! Αυτά τα μέρη παραβλέπονται πολύ συχνά.

Αυτά θα μπορούσαν να είναι τα βήματα για να ξεκινήσει η διεθνής έρευνα λέξεων-κλειδιών:

  1. Καταιγισμός ιδεών: Ξεκινήστε με τη δημιουργία λέξεων-κλειδιών που είναι σχετικές με τον ιστότοπό σας και τη χώρα στην οποία στοχεύετε.
  2. Ρωτήστε και κοιτάξτε γύρω σας: ρωτήστε τους ανθρώπους στη χώρα στην οποία στοχεύετε ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν όταν αναζητούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Κοιτάξτε επίσης τους ιστότοπους ανταγωνιστικών εταιρειών για να δείτε ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν.
  3. Google suggest και σχετικές αναζητήσεις: χρησιμοποιήστε τη λειτουργία Google suggest για να πάρετε ιδέες για νέες λέξεις-κλειδιά. Δείτε επίσης τις σχετικές αναζητήσεις που εμφανίζονται στο κάτω μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης για να πάρετε περισσότερες ιδέες.
  4. Ο σχεδιαστής λέξεων-κλειδιών της Google ή ένα εργαλείο όπως το ubersuggest ή το semrush: χρησιμοποιήστε τον προγραμματιστή λέξεων-κλειδιών της Google ή ένα άλλο εργαλείο για να δείτε πόσο συχνά αναζητούνται ορισμένες λέξεις-κλειδιά και να πάρετε νέες ιδέες.
  5. Ανασκόπηση του Google Search Console: εξετάστε τις λέξεις-κλειδιά που εμφανίζονται στο Google Search Console για να δείτε ποιες λέξεις-κλειδιά οδηγούν σήμερα στον ιστότοπό σας.
  6. Δημιουργία καταλόγων: Δημιουργήστε έναν κατάλογο με όλες τις λέξεις-κλειδιά που έχετε συλλέξει και οργανώστε τις με βάση τη σημασία τους.
  7. Υποδιαίρεση σε κατηγορίες: χωρίστε τη λίστα λέξεων-κλειδιών σε κατηγορίες για να διευκολύνετε τη στόχευση συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών. Δημιουργήστε επίσης μια κατηγορία για τις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το ερώτημα, καθώς αυτές είναι χρήσιμες κατά τη δημιουργία ιστολογίων.

2. Επιλέξτε ένα καλό domain name ή url

Πώς να επιλέξετε ένα καλό όνομα τομέα ή URL; Υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να κάνετε και κάποια πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε. Μερικές καλές συμβουλές:

  1. Μπορεί να είναι έξυπνο να χρησιμοποιήσετε ένα γενικό όνομα τομέα, όπως .com ή .net, εάν ο δικτυακός τόπος προορίζεται για περισσότερους ανθρώπους σε διαφορετικές χώρες: χρήση ενός γενικού ονόματος τομέα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι ο ιστότοπός σας κατατάσσεται καλύτερα στις μηχανές αναζήτησης σε διάφορες χώρες.
  2. Χρήση λέξεων-κλειδιών στο όνομα τομέα: η χρήση λέξεων-κλειδιών στο όνομα τομέα του ιστότοπού σας μπορεί να βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι ο ιστότοπός σας κατατάσσεται καλύτερα για τις εν λόγω λέξεις-κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης. Απλά βεβαιωθείτε ότι αυτές οι λέξεις-κλειδιά είναι σωστές στη γλώσσα του χρήστη. Επομένως, κάντε πάντα μια έρευνα λέξεων-κλειδιών πριν επιλέξετε ένα όνομα τομέα.
  3. Επιλέξτε ένα σύντομο και περιεκτικό όνομα τομέα: όσο μεγαλύτερο είναι το όνομα τομέα, τόσο πιο δύσκολο είναι για τους χρήστες να το θυμούνται. Επομένως, επιλέξτε ένα σύντομο και περιεκτικό όνομα τομέα που είναι εύκολο να το θυμάστε.
  4. Χρησιμοποιήστε μόνο γράμματα: η χρήση ειδικών χαρακτήρων ή αριθμών σε ένα όνομα τομέα μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα με τις μηχανές αναζήτησης. Επομένως, επιλέξτε ένα όνομα τομέα που αποτελείται μόνο από γράμματα.
  5. Χρησιμοποιήστε ένα όνομα τομέα που είναι εύκολο στην ορθογραφία: αν επιλέξετε ένα όνομα τομέα που είναι δύσκολο στην ορθογραφία, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα με τις μηχανές αναζήτησης και μπορεί επίσης να δυσκολέψει τους χρήστες να βρουν τον ιστότοπό σας. Επομένως, επιλέξτε ένα όνομα τομέα που είναι εύκολο στην ορθογραφία.

3. Με μια πρόσθετη γλώσσα, δεν στοχεύετε αυτόματα σε όλους τους κατοίκους των χωρών που μιλούν αυτή τη γλώσσα.

Εάν έχετε έναν ιστότοπο που απευθύνεται σε διεθνείς αγορές, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι μια χώρα δεν είναι το ίδιο με μια γλώσσα. Ενώ η χρήση ενός ονόματος τομέα .com μπορεί να βοηθήσει να υποδηλώσετε ότι ο ιστότοπός σας είναι διαθέσιμος σε άτομα σε διάφορες χώρες, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο αγγλικός ιστότοπός σας θα είναι επίσης διαθέσιμος σε όλες τις χώρες όπου ομιλείται η αγγλική γλώσσα.

Ένας λόγος γι' αυτό είναι οι κωδικοί χώρας στους οποίους στοχεύετε τον ιστότοπό σας. Εάν, για παράδειγμα, στοχεύετε τον ιστότοπό σας στις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τους σωστούς κωδικούς χώρας, όπως οι ετικέτες hreflang, για να υποδείξετε ότι ο ιστότοπός σας είναι διαθέσιμος σε άτομα στις ΗΠΑ ή, αντίστροφα, σε άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ομοίως, η χρήση της γλώσσας γαλλικά δεν σας κάνει αυτόματα ιδιαίτερα ορατούς σε χώρες εκτός Γαλλίας. Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, οι άνθρωποι μιλούν γαλλικά και στη Βαλλονία(Βέλγιο), ενώ τα γαλλικά ομιλούνται και στην Ελβετία. Τα γερμανικά ομιλούνται επίσης στην Ελβετία και την Αυστρία. Εάν έχετε μόνο έναν ιστότοπο με κατάληξη .fr και στις τεχνικές ρυθμίσεις του ιστότοπου αναφέρεται η Γαλλία ως ομάδα-στόχος, πιθανόν να μην έχετε καλό αποτέλεσμα, αν όχι καθόλου, στο Βέλγιο και την Ελβετία. Για αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, για παράδειγμα, το Clonable.

4. Ορισμός ετικετών γλώσσας

Μια άλλη συμβουλή για τη βελτίωση του πολύγλωσσου SEO σας είναι να ορίσετε τις σωστές γλωσσικές ετικέτες. Οι ετικέτες γλώσσας είναι κομμάτια κώδικα HTML στις σελίδες σας που ενημερώνουν τη μηχανή αναζήτησης για τη γλώσσα της συγκεκριμένης σελίδας. Με αυτόν τον τρόπο η μηχανή αναζήτησης κατευθύνει τους επισκέπτες στις σωστές σελίδες.

Επιπλέον, οι μηχανές αναζήτησης δεν βλέπουν τις σελίδες που έχουν μεταφραστεί με ετικέτες γλώσσας ως αντίγραφα (το λεγόμενο "διπλότυπο περιεχόμενο"). Σε μια αγγλοβρετανική και αμερικανοαγγλική σελίδα, σχεδόν τα πάντα μπορεί να είναι σχεδόν τα ίδια. Οι ετικέτες γλώσσας υποδεικνύουν είτε το Ηνωμένο Βασίλειο είτε τις ΗΠΑ. Η μηχανή αναζήτησης εξακολουθεί να βλέπει αυτές τις σελίδες ως διαφορετικές. Είναι σημαντικό να εφαρμόζετε σωστά αυτές τις ετικέτες, επειδή μπορούν να βοηθήσουν να αποτρέψετε την προβολή του ιστότοπού σας σε λάθος γλώσσα ή σε λάθος χώρα.

Εάν επιλέξετε να εγγραφείτε στο Clonable, το Clonable θα σας βοηθήσει να ρυθμίσετε ετικέτες γλώσσας.

5. Μεταφράστε τα URLS!

Μια άλλη συμβουλή είναι να μεταφράζετε τις διευθύνσεις URL. Αυτό συχνά ξεχνιέται! Οι διευθύνσεις URL είναι εξαιρετικά σημαντικές για το SEO, γι' αυτό και πρέπει επίσης να μεταφράζονται. Μια καλή λέξη-κλειδί στη διεύθυνση URL μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. Επιπλέον, οι ξένοι πελάτες προτιμούν να μεταβαίνουν σε έναν ιστότοπο με κατάλληλες διευθύνσεις URL. Αυτό είναι πολύ πιο αξιόπιστο για τον πελάτη.

Οι διευθύνσεις URL μπορούν να μεταφραστούν με διάφορους τρόπους. Μπορούν να μεταφραστούν χειροκίνητα. Στη συνέχεια, μεταφράζετε κάθε διεύθυνση URL ξεχωριστά. Αυτό είναι εφικτό για μικρότερους ιστότοπους, οι οποίοι δεν έχουν τόσες πολλές σελίδες. Για μεγαλύτερους ιστότοπους, γίνεται τεράστια δουλειά. Τότε είναι λογικό να μεταφράζονται αυτόματα. Για παράδειγμα, το εργαλείο μας, Clonable, μπορεί να μεταφράσει αυτόματα τις διευθύνσεις URL. Αυτό είναι επίσης βολικό, επειδή οι νέες σελίδες λαμβάνουν επίσης αυτόματα ένα μεταφρασμένο URL. Τότε δεν κινδυνεύετε να το ξεχάσετε.

6. Άλλες τεχνικές ρυθμίσεις

Υπάρχουν ορισμένα τεχνικά ζητήματα που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν μεταφέρετε τον ιστότοπό σας στο εξωτερικό:

  1. Διεθνείς sitemaps: εάν ο ιστότοπός σας είναι διαθέσιμος σε διάφορες γλώσσες, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε διεθνή sitemap που δείχνει σε ποια γλώσσα είναι διαθέσιμες οι σελίδες. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες για να καταλάβουν σε ποια γλώσσα είναι μια συγκεκριμένη σελίδα.
  2. Ρυθμίσεις της Search Console: Εάν μεταφέρετε τον ιστότοπό σας στο εξωτερικό, είναι σημαντικό να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις της Search Console για να δείτε πώς αποδίδει ο ιστότοπός σας στη χώρα στην οποία απευθύνεστε.
  3. Δομή διεύθυνσης URL: εάν μεταφέρετε τον ιστότοπό σας στο εξωτερικό, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι έχετε μια σαφή δομή διεύθυνσης URL που υποδεικνύει σε ποια γλώσσα είναι διαθέσιμες οι σελίδες. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν ποιες σελίδες είναι σε ποια γλώσσα.
  4. Φιλοξενία: αν πρόκειται να μεταφέρετε τον ιστότοπό σας στο εξωτερικό, είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας φορτώνει γρήγορα για τους επισκέπτες της χώρας στην οποία απευθύνεστε. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να φιλοξενήσετε τον ιστότοπό σας σε έναν πάροχο με διακομιστές στη χώρα στην οποία απευθύνεστε.

7. Ελέγξτε προσεκτικά τον ιστότοπό σας για σφάλματα!

Αφού μεταφράσετε πλήρως τον ιστότοπό σας, καλό είναι να ελέγξετε για σφάλματα. Είτε έχετε χρησιμοποιήσει μεταφραστικό μηχάνημα, μεταφραστή, είτε ένα εργαλείο όπως το Clonable υπάρχει πάντα η πιθανότητα να παρεισφρήσει κάποιο σφάλμα. Επομένως, ελέγξτε προσεκτικά ολόκληρο τον ιστότοπό σας για σφάλματα: διευθύνσεις URL, συνδέσμους, κείμενο, εικόνες κ.λπ. Εξάλλου, ένα λάθος μπορεί να βλάψει την εμπιστοσύνη των πελατών στον ιστότοπό σας. Αυτό θα πρέπει, φυσικά, να αποφευχθεί.

Μια συμβουλή είναι να ρίξετε μια νέα ματιά στον ιστότοπό σας: βάλτε κάποιον άλλον εκτός από εσάς να ελέγξει τις σελίδες. Με αυτόν τον τρόπο, δεν διαβάζετε τα δικά σας κείμενα πολύ γρήγορα. Μια άλλη συμβουλή είναι να αναζητήσετε πρώτα τις πιο σημαντικές και δημοφιλείς σελίδες. Εάν υπάρχει κάποιο σφάλμα εκεί, οι επισκέπτες θα το παρατηρήσουν πιο γρήγορα.

8. Διεθνές κτίριο συνδέσμων

Η οικοδόμηση συνδέσμων αποτελεί σημαντικό μέρος του SEO, και η οικοδόμηση διεθνών συνδέσμων δεν αποτελεί εξαίρεση. Παρακάτω, παρέχουμε ορισμένες συμβουλές για την οικοδόμηση διεθνών συνδέσμων:

  1. Αναζητήστε σχετικούς ιστότοπους στη χώρα στην οποία στοχεύετε: είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι οι ιστότοποι στους οποίους παραπέμπετε είναι σχετικοί με τη χώρα στην οποία στοχεύετε. Επομένως, αναζητήστε ιστότοπους που είναι δημοφιλείς στη χώρα στην οποία στοχεύετε και ταιριάζουν με το θέμα του ιστότοπού σας.
  2. Αξιοποιήστε τοπικούς συνεργάτες: αν συνεργάζεστε με τοπικούς συνεργάτες, είναι ευκολότερο να αποκτήσετε φυσικούς backlinks. Επομένως, αναζητήστε τρόπους συνεργασίας με τοπικές επιχειρήσεις ή οργανισμούς.
  3. Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό εργαλείο για την απόκτηση backlinks. Επομένως, αναζητήστε τρόπους για να προωθήσετε τον ιστότοπό σας μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη χώρα στην οποία στοχεύετε.
  4. Αξιοποιήστε τις τοπικές ομάδες δικτύωσης: συχνά υπάρχουν διαδικτυακές ομάδες δικτύωσης για άτομα σε συγκεκριμένες χώρες ή κλάδους. Αναζητήστε αυτές τις ομάδες και χρησιμοποιήστε τις για να προωθήσετε τον ιστότοπό σας και να αποκτήσετε backlinks.
  5. Αξιοποιήστε τοπικά ιστολόγια: συχνά υπάρχουν ιστολόγια που απευθύνονται ειδικά σε ορισμένες χώρες ή περιοχές. Αναζητήστε αυτά τα ιστολόγια και προσπαθήστε να δημιουργήσετε μια συνεργασία για την προώθηση του ιστοτόπου σας και την απόκτηση backlinks.
  6. Αξιοποιήστε τον τοπικό Τύπο: προσπαθήστε να έρθετε σε επαφή με τον τοπικό Τύπο και προσπαθήστε να αναφέρετε τον ιστότοπό σας σε τοπικά άρθρα. Αυτός μπορεί να είναι ένας ισχυρός τρόπος για να αποκτήσετε backlinks και να τραβήξετε την προσοχή των ανθρώπων στη χώρα στην οποία απευθύνεστε.
  7. Εκμεταλλευτείτε τις τοπικές εκδηλώσεις: για παράδειγμα, αν πρόκειται να πάτε σε μια εμπορική έκθεση στη χώρα στην οποία στοχεύετε, είναι καλή ιδέα να προσπαθήσετε να αναφέρετε τον ιστότοπό σας στο υλικό μάρκετινγκ της εκδήλωσης. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην απόκτηση backlinks και να φέρει τον ιστότοπό σας στην προσοχή των ανθρώπων στη χώρα στην οποία στοχεύετε.
  8. Χρησιμοποιήστε τοπικά εργαλεία: συχνά υπάρχουν εργαλεία που απευθύνονται ειδικά σε συγκεκριμένες χώρες ή περιοχές. Αναζητήστε αυτά τα εργαλεία και προσπαθήστε να καταχωρήσετε τον ιστότοπό σας για να αποκτήσετε backlinks και να επιστήσετε την προσοχή των ανθρώπων στη χώρα στην οποία στοχεύετε.

Συμπέρασμα

Το πολύγλωσσο SEO είναι ένα βήμα παραπάνω από το κανονικό SEO. Ελπίζουμε ότι αυτές οι συμβουλές σας βοήθησαν κάπως. Έχετε ακόμα ερωτήσεις ή θέλετε να μάθετε περισσότερα για το Clonable; Επικοινωνήστε μαζί μας!

Έχετε ακόμα ερωτήσεις;

Στη συνέχεια, συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα.

Σχετικά ιστολόγια: